Deklaracja dostępności
Komenda Powiatowa Policji w Wołominie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej Komendy Powiatowej Policji w Wołominie.
Data publikacji strony internetowej: 2020-09-23
Data ostatniej aktualizacji: 2022 -03-30
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
-
pliki PDF, DOC i tym podobne - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie, Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, aby były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie);
-
administratorzy/redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby zamieszczane dane na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności;
-
część zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, ponieważ mają one charakter promocyjny i nie stanowią bezpośredniego odniesienia do konkretnych informacji;
-
mogą zdarzyć się sytuacje, że niektóre filmy zamieszczane w serwisie mogą nie posiadać napisów lub innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że opis ich zawartości stanowi integralna część artykułu, do którego są dołączone.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-23
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Koordynatorem do spraw dostępności w Komendzie Powiatowej Policji w Wołominie jest:
Dariusz Wichniewicz - Koordynator Zespołu Administracyjno - Gospodarczego Komendy Powiatowej Policji w Wołominie,
e-mail: dariusz.wichniewicz@ksp.policja.gov.pl
telefon: 47-72-47-280
W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną lub do strony internetowej prosimy o kontakt z niżej wymienionym koordynatorem. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności. Kontakt możliwy od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00-16.00.
- koordynator do spraw dostępności - Dariusz Wichniewicz - Koordynator Zespołu Administracyjno - Gospodarczego Komendy Powiatowej Policji w Wołominie, e-mail: dariusz.wichniewicz@ksp.policja.gov.pl, telefon: 47-72-47-280;
- koordynator do spraw dostępności informacyjno - komunikacyjnej - młodszy aspirant Monika Kaczyńska - oficer prasowy Komendanta Powiatowego Policji w Wołominie, telefon: 47-72-47-273, e-mail: oficer.prasowy.wolomin@ksp.policja.gov.pl
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Na stronie Komendy Powiatowej Policji w Wołominie mogą znajdować się multimedialne treści, w przypadku których administrator nie jest w stanie zapewnić dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami. W takim przypadku prosimy o kontakt z oficer.prasowy.wolomin@ksp.policja.gov.pl, w celu zapewnienia alternatywnego sposobu dostępu do tego elementu, zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych art. 7 pkt.1.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Połączenie z Policją z pomocą systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez internet z dowolnego urządzenia i miejsca.
Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez internet, przejdź do strony Policja e-usługi.
Dostępność architektoniczna
Siedziba Komendy Powiatowej Policji w Wołominie, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na ul. Wileńskiej 43a w Wołominie. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.
Komendzie Powiatowej Policji w Wołominie podlega siedem jednostek:
Komisariat Policji w Ząbkach, ul. Górnośląska 30, 05-091 Ząbki;
Komisariat Policji w Markach, ul. Sportowej 5, 05-270 Marki;
Komisariat Policji w Zielonce, ul. Piastowska 17, 05-220 Zielonka;
Komisariat Policji w Kobyłce, ul. Księdza Marmo 13A, 05-230 Kobyłka;
Komisariat Policji w Radzyminie, ul. Romualda Traugutta 17, 05-250 Radzymin;
Komisariat Policji w Tłuszczu, ul. Szkolna 6, 05-240 Tłuszcz;
Komisariat Policji w Jadowie, ul. Stanisława Augusta Poniatowskiego 25, 05-280 Jadów.
Komenda Powiatowa Policji w Wołominie.
Siedziba Komendy Powiatowej w Wołominie, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na ul. Wileńskiej 43a w Wołominie. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.
Przy wejściu głównym do budynku znajdują się schody oraz winda dla osób niepełnosprawnych, po prawej stronie przy drzwiach wejściowych do budynku znajduje się dzwonek przywoławczy wideodomofonu.
W recepcji znajduje się poczekalnia i punkt przyjęć interesanta, obsługiwany przez służbę dyżurną jednostki. Dyżurni nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Po lewej stronie w poczekalni znajduje się aparat telefoniczny. Można z niego skorzystać, aby połączyć się z policjantem lub pracownikiem Policji.
Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie komendy w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z poczekalni do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami z zamkiem kodowym, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Do dalszych części obiektu prowadzą schody.
Interesanci mogą być obsłużeni w pomieszczeniu znajdującym się na parterze, przy recepcji i w sąsiedztwie służby dyżurnej.
W budynku nie ma windy wewnętrznej. W całym budynku są oznaczenia numeracji pięter. Toalety dla interesantów znajduje się w hallu przy wejściu głównym , po lewej stronie poczekalni. Toaleta w poczekalni jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przed budynkiem, na parkingu wyznaczone jest miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online w komendzie.
Komisariat Policji w Ząbkach
Siedziba Komisariatu Policji w Ząbkach, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na ulicy Górnośląskiej 30 w Ząbkach. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.
Do wejścia głównego prowadzą drzwi przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku.
Bezpośrednio o wejściu do obiektu znajduje się poczekalnia i punkt przyjęć interesanta, obsługiwany przez policjantów pełniących bieżącą służbę. Policjanci nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Interesanci są bezpośrednio obsługiwani przez policjantów.
Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z biura poczekalni do dalszej części obiektu zabezpieczone jest kratą oraz drzwiami, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Do dalszych części obiektu prowadzą schody.
Interesanci mogą być obsłużeni w pokoju znajdującym się na parterze budynku. W budynku nie ma windy.
Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku, w recepcji. Toaleta jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku. Przed budynkiem, na parkingu wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
Komisariat Policji w Markach
Siedziba komisariatu znajduje się na ul. Sportowej 5 w Markach. Budynek oznaczony jest tablicą informacyjną na gmachu budynku. W budynku swoją siedzibę ma również Wydział d/w z Przestępczością Gospodarczą i Korupcją Komendy Powiatowej Policji .
Do wejścia głównego prowadzą schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych.
W recepcji znajduje się poczekalnia i punkt przyjęć interesanta, obsługiwany przez policjantów pełniących bieżącą służbę. Policjanci nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Interesanci są bezpośrednio obsługiwani przez policjantów. Punkt przyjęć interesanta znajduje się na wprost wejścia. W poczekalni znajduje się aparat telefoniczny. Można z niego skorzystać, aby połączyć się z policjantem lub pracownikiem Policji.
Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z biura przepustek do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Do dalszych części obiektu prowadzą schody.
W budynku nie ma pomieszczenia pozwalającego na obsłużenie interesantów na parterze budynku. W budynku nie ma windy.
Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku, w recepcji. Toaleta jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku. Przed budynkiem, na parkingu wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
Komisariat Policji w Zielonce
Siedziba komisariatu znajduje się na ul. Piastowskiej 17 w Zielonce. Budynek oznaczony jest tablicą informacyjną na gmachu budynku.
Do wejścia głównego prowadzą schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych.
Przy drzwiach wejściowych do budynku znajduje się domofon, który pozwala skontaktować się z służbą dyżurującą.
W recepcji znajduje się poczekalnia i punkt przyjęć interesanta, obsługiwany przez policjantów pełniących bieżącą służbę. Policjanci nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Interesanci są bezpośrednio obsługiwani przez policjantów. Punkt przyjęć interesanta znajduje się na wprost wejścia.
Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z recepcji i poruszają się po terenie w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z biura przepustek do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Do dalszych części obiektu prowadzą schody.
Interesanci mogą być obsłużeni na parterze budynku . W budynku nie ma windy.
Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku, po prawej stronie od wejścia głównego do budynku. Toaleta jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku.
Na parkingu przed budynkiem komisariatu nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
Komisariat Policji w Kobyłce
Siedziba komisariatu znajduje się na ul. Księdza Marmo 13A w Kobyłce. Budynek oznaczony jest tablicą informacyjną na gmachu budynku. W budynku swoją siedzibę ma również Wydział Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji .
Do wejścia głównego prowadzą schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych.
Bezpośrednio po wejściu do obiektu znajduje się poczekalnia i punkt przyjęć interesanta, obsługiwany przez policjantów pełniących bieżącą służbę. Policjanci nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Interesanci są bezpośrednio obsługiwani przez policjantów. W poczekalni znajduje się aparat telefoniczny. Można z niego skorzystać, aby połączyć się z policjantem lub pracownikiem Policji.
Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z biura przepustek do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Do dalszych części obiektu prowadzą schody.
Interesanci mają możliwości obsłużenia w pokoju znajdującym się na parterze budynku.
W budynku nie ma windy.
Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku, w recepcji. Toaleta jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku. Przed budynkiem, jest wyznaczone miejsce parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
Komisariat Policji w Radzyminie
Siedziba komisariatu znajduje się na ul. Romualda Traugutta17, w Radzyminie. Budynek oznaczony jest tablicą informacyjną na gmachu budynku.
Do wejścia głównego prowadzą drzwi przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku.
Bezpośrednio po wejściu do obiektu znajduje się poczekalnia i punkt przyjęć interesanta, obsługiwany przez policjantów pełniących bieżącą służbę. Policjanci nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Interesanci są bezpośrednio obsługiwani przez policjantów.
Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z biura przepustek do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Do dalszych części obiektu prowadzą schody.
Interesanci mogą być obsłużeni w pokoju znajdującym się na parterze budynku. W budynku nie ma windy.
Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku, w recepcji. Toaleta jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku. Przed budynkiem, na parkingu wyznaczono miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
Komisariat Policji w Tłuszczu
Siedziba komisariatu znajduje się na przy ul. Szkolnej 6 w Tłuszczu Budynek oznaczony jest tablicą informacyjną na gmachu budynku.
Do wejścia głównego prowadzą schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych.
Bezpośrednio po wejściu do obiektu znajduje się poczekalnia i punkt przyjęć interesanta, obsługiwany przez policjantów pełniących bieżącą służbę. Policjanci nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Interesanci są bezpośrednio obsługiwani przez policjantów. W poczekalni znajduje się aparat telefoniczny. Można z niego skorzystać, aby połączyć się z policjantem lub pracownikiem Policji.
Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z biura przepustek do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Do dalszych części obiektu prowadzą schody.
Interesanci mogą być obsłużeni w pokoju znajdującym się na parterze budynku. W budynku nie ma windy.
Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku, w recepcji. Toaleta jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku. Przed budynkiem, na parkingu wyznaczono miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
Komisariat Policji w Jadowie
Siedziba komisariatu znajduje się na ul. Stanisława Augusta Poniatowskiego 25 w Jadowie. Budynek oznaczony jest tablicą informacyjną na gmachu budynku.
Do wejścia głównego prowadzą drzwi przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku.
Bezpośrednio po wejściu do obiektu po prawej stronie znajduje się punkt przyjęć interesanta oraz poczekalnia, obsługiwany przez policjantów pełniących bieżącą służbę. Policjanci nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Interesanci są bezpośrednio obsługiwani przez policjantów.
Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z poczekalni do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku.
Interesanci mogą być obsłużeni w pokoju znajdującym się na parterze budynku gdyż komisariat zajmuje tylko kondygnacje parterowe.
Toaleta dla interesantów znajduje się w poczekalni oraz w korytarzach budynku komisariatu. Toaleta jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku. Przed budynkiem, na parkingu wyznaczono miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi.
Realizując ustawowe zadania Policja nie ogranicza się jedynie do obiektów własnych jednostek, wykonuje je również w miejscu zamieszkania pokrzywdzonego, świadka, zgłaszającego interwencję. Dane kontaktowe do jednostek Policji oraz dzielnicowych w tym kontakt sms/mms udostepniono na stronie www oraz w aplikacji MOJA KOMENDA - wyszukiwanie po adresie. Policja korzysta z pomocy innych instytucji i podmiotów w przypadkach utrudnionego dostępu lub kontaktu z osobą.
Policja nie gromadzi informacji o ilości przypadków zapewnienia dostępu alternatywnego, gdyż wynika on każdorazowo z taktyki realizowanych czynności i ma na celu skuteczne jej wykonanie.